onsdag 2 maj 2012

VAR DIG SJÄLV!

Be yourself, står det på flickans knä! Och det stämmer ju. Man skall - och kan bara vara sig själv - för alla andra är upptagna!
Stämpeln nedan är från ett av Tim Holtz många stämpelset. Det är ett hopkok av flera stämplar - eller bilder - i en enda stämpel. Rätt så praktiskt, kan jag tänka... Och väldigt i tid med det som kallas för Art Journaling just nu (kost-journal-ande).




Bakgrunden till det här papperet är en samling av flera maskers restfärger. Det var som så, att när jag jobbade med några andra alster - ville jag ta vara på den sprayade färgen, varför jag vände på masken och satte den på det här papperet efter att ha lyft den från ursprungspapperet. På så sätt fick jag en andra generationens maskning - fast från andra hållet :-)

Sen har jag stämplat med flera olika typer av stämplar. Och kletat dit strukturpastor och annat. 




Jag har satt lite kopparfärgad inka gold-pasta på den vita pastan.


Uttrycket i mitten: Learn from yesterday. Live for today. Hope for tomorrow. = Lär dig från gårdagen. Lev för idag. Hoppas på morgondagen kommer från ett stämpelset från Technique Tuesday. Det är ett kompakt motiv, men jag har valt att klippa isär det för att få fram mer av bakgrunden.


Här har jag försökt leka med så kallade mica flakes... Ett slags flarn som man kan fästa på sina alster. Jag hällde på ett tjockt lager med genomskinligt extratjockt embossingpulver (clear utee), värmde upp det med fönen och hällde sedan flarnen där i, så att de skulle fästa.
Jag har också använt mig av ett nytt slags embossingpulver, över en metall-stencil (samma mönster som på den vita strukturpastan).





Här ser du några stämplar, från både Tim Holtz (stjärnan), Technique Tuesday (kugghjulbården)...


Kedja och bultar (Technique Tuesday). Bokstavsstämpeln kommer från Tim Holtz.


3 kommentarer:

  1. Superläckert och helt i mina färger. Gillar verkligen mönstret efter din metallstencil, skulle gärna lägga mina tassar på en sån!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Här har du verkligen lekt loss men så blev det helt fantastisk också... Ha en fortsatt fin vecka!!! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  3. Beautiful job...I love it. The background is great. I have not seen that stamp used in such a long time. It is a great image as it is timeless. Thanx for sharing and for the inspiration!
    It is good to see you back again :)
    KimMJ
    bast830@omcast.net

    SvaraRadera