torsdag 17 maj 2012

OM ATT STÄMPLA FRAM SKUGGNINGSTEKNIK

Jag kom just på en idé...

Efter att ha sett videorna med Dyan Reaverley, aka Dylusionstjejen som nu designar åt Ranger, och hon visat att man kan använda maskerna tillsammans med vatten för att skapa ett djup i alstret, då färgerna reagerar på vatten och bleknar... så borde man ju kunna använda stämplar för att få bort färg och på så sätt skapa alla möjliga olika mönster...

(Jag attraheras också av idén att hon "torkar av" maskerna genom att kladda på någon annan sida i sin konstjournal (art journal), för att verkligen få maximal användning av sina produkter.)

Det är samma princip som Tim Holtz visar med sina distressfärger, när han skvätter med fingrarna över den infärgade bakgrunden...

Tekniken kräver alltså att man har vattenbaserade färgsprayer... :-).

Det var härifrån mitt tänkande fick sin start... Tänk så enkelt det kan bli. Här har Sherry använt en granstämpel, tror jag...

Så nu är det upp till bevis, papperskonstnärer... Visa mig vad ni gör med era sprayfärger och stämplar!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar