söndag 13 maj 2012

ELEFANTASTISK LAYOUT

Jag var på Borås Djurpark via jobbet en gång. Jag passade på att fota mitt favoritdjur elefanten och för att skilja mig lite grand från mängden, valde jag att fota den på ett ovanligt sätt...


Jag hade sån tur att jag hittade ett set med elefantstämplar när jag var på Milos och Annas träff i Trollhättan i början av maj, och inte var jag sen med att få användning för en av dem på den här layouten. (Jag hade visserligen timpans fina tecknade elefanter, men den här gången ville jag använda mig av den här realistiska godingen).



Jag ville också få användning för juteväven (säckväven) jag hittade på Coop. Det var egentligen en liten "säck" med ett  hjärta på, men den slet jag loss :-). Just juteväv har jag ju varit på jakt efter länge, då jag sett andra scrappare använda sig av det :-).
Jag har målat på väven med svart akrylfärg.

Att leka med ord är kul, varför jag valt att kalla layouten för [ele]fantastisk. Elefanten är ju ett fantastiskt djur :-). Fördelen av ordet (ele) är inom s k klamrar som jag stämplat och klippt ut.


Den fina texten på den handgjorda vimpeln kommer från ett stämpelset från Crafty Secrets: A good snapshot stops a moment from running away. Ett bra foto hindrar ett ögonblick från att försvinna.



1 kommentar: