måndag 16 april 2012

LONDON CALLING

Jag vet inte vad det är, men jag är nog lite naivt förtjust i England och London. Troligtvis är det alla deckar- och komediserier jag låtit mig förtjusas av...

  • Agatha Christie - Hercule Poirot, Miss Marple
  • A touch of Frost
  • Fawlty Towers
  • Sherlock Holmes
  • Alfred Hitchcock
  • the Black Adder
  • Not the 9 o'clock news
  • The Young ones
o s v... Listan kan ju göras hur lång som helst... 

Jag var i London som 18-åring. Det var länge sen!

När jag börjat stämpla med englandstämplar kom jag att tänka på The Clash och deras sång "London calling". Så det var ju helt enkelt som så att det fick bli titeln för den här layouten :-).



Jag har sprayat med röd färg över en tegelstensvägg-mask (-stencil) och låtit det bli en del av bakgrunden. Jag har också mistat med någon annan färg över en kugghjulsmask. Den syns lite svagt under adressetiketten (tagen (tägen)). 
Adressetiketten med söta Travel Anya från the Greeting Farm förresten, är ett alster jag gjorde förra året. Jag blev som besatt av att göra alster med resetema och istället för att bara låta vissa av alstren samlas på hög, har jag valt att införliva dem i min affirmationsjournal. På så sätt kan den ju tjäna som ett slags alster-portfolio :-).




Jag har använt mig av en s k maskningsteknik för att få alla stämplar på varandra, utan att de är på varandra. Du tar helt enkelt och stämplar upp och klipper ut x antal motiv och sätter tillfälligt fästande dubbelhäftande tejp eller lim på baksidan på det utklippta motivet. Sen stämplar du motivet någonstans på papperet och döljer dem vart efter du stämplat med de utklippta motiven. På så sätt kan du skapa dig ett slags kollage med flera motiv över och under varandra.
Jag har också använt mig av olika färger för att få liv i det hela. Du kan givetvis välja att stämpla allt i en och samma ton och kanske bara ha ett av motiven i en annan färg... På så sätt skulle du få fram den bättre :-).


Tower bridge- och look left-stämplarna kommer också från Artemio.


Jag har använt mig av bokstavsstämplar på kloss för att stämpla upp ordet "calling" och sedan klippt ut dem som små brickor och monterat fast dem på bakgrunden med 3d-kuddar.
London-stämpeln ingår i ett set med clear stamps från Artemio. 
Du ser också lite washi tape från Youdo under ordet "calling".



På vänstersidan i boken har jag valt att limma fast en del av en servett med Big ben på. Jag har sedan använt mig av en metall-stencil med bokstäver på och sprayat med svart färg. Den är inte klar än, men jag ville i alla fall limma fast den i boken.
Jag hittade bokstavs-metalldekorationen i en diverseaffär i Ullared. Jag tror att man skall ha den på väggen som dekoration, men eftersom jag precis blivit påmind om att man kan använda metall-masker för att skapa mönster med, gick mina tankar direkt till detta :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar