torsdag 5 april 2012

DREAM AND LIVE...-KORT

Att jobba med Distress stainflaskor är kul, helt enkelt för att jag aldrig vet vilket resultat jag kommer att få. Den fina stämpeln "Dream as if you would live forever, Live as if you only have today" (v345) från Vilda Stamps gör mig glad. Det är en bra affirmationsstämpel om att göra varje dag viktig, och inte enbart fokusera på t ex semester- eller högtidsdagar.


Jag har använt mig av en härlig kantstans vid namn Circles från EK Success som gör stora vågor och utstansade cirklar. Småcirklarna sparar jag på - tills jag får användning för dem tillsammans med en lite mindre cirkel. Jag kan välja att stämpla en bokstav i den mindre cirkeln och skapa en "matta" runt den med den utstansade spillbits-cirkeln.


Och här ser du ett exempel på samma stämpel, men med en något murrigare bakgrund. Jag har använt mig av två Stain-färger för att skapa ett annat slags intryck.
Jag har använt mig av en handstans på 3 tum (7,6 cm) för att få fram innercirkeln, och en ännu större scallop-cirkel-handstans för att få fram cirkeln med uddkant. Det går givetvis att få fram lika fina resultat genom att mangla fram dem med t ex stansmallar från Spellbinders, och en stansmaskin som t ex Big Shot.


3 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt!
    vill passa på att önska dig en Glad Påsk.......

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt kort. Vad smart du är som sparar de små cirklarna som blir över! Bakgrunderna du gjort blev superhäftiga!!! Har några sådana Stains men har inte blivit att jag använt dem......hm, undra just varför, hihi. Det får det bli ändring på.
    Kram och ha en härlig påskhelg!!

    SvaraRadera