fredag 25 november 2011

NY BOSTAD-KORT

Jag har letat och letat i båda mina bloggar efter ett s k ny bostad-kort. Jag vet ju att jag gjorde det förra året. Jag har också för mig att jag bloggat om det. Men det blev till att gå igenom hela förra årets alsterskörd, innan jag hittade den. Osparad. Så visst måste jag bara ha glömt av det.

Jag tänkte visa upp kortet för er - helt enkelt för att det är ett väldigt användbart kort, fastän vikningen är av det enklare slaget. 



Jag har för mig att jag kallat kortet för presentkortskort, helt enkelt för att det finns plats för presentkort (eller kanske något annat) i den, förutom två paneler som ger ännu mer utrymme att fylla kortet med nödvändig info.  

Kanske kan kortet fungera som ett bröllopskort, där man på framsidan dekorerar efter behag, på insidan kanske man har information om själva bröllopet och i fickan kanske man har en karta eller ett foto på paret som skall gifta sig :-).

(det klickade till lite när jag kom på uttrycket presentkortskort... och då hittade jag det... här)


 Jag har dekorerat fågeln och bokstäverna med cracle accents. 



När jag gjorde kortet hade jag en finurlig tanke om att man som ny-vuxen byter bo när man flyttar hemifrån för första gången. Nytt bo, kunde varit en lämplig titel, men ny BOstad var ännu klatchigare, tyckte jag :-).

3 kommentarer:

  1. Jättefint kort! Söt fågel...
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vilket fantastiskt kort. Det är underbara detaljer och papper.

    SvaraRadera
  3. Super fina kort. Skulle gärna vilja ha tips på vad man ska skriva i!?
    Mvh Jenni

    SvaraRadera