måndag 14 november 2011

JULKRANS FÖR ÅR 2011

Här är en julkrans jag gjort, med falsk metall-teknik. Jag såg någons video på youtube och sedan även i Magnoliatidningen. Jag hade nog ambitionen att göra den helt i falsk metall-teknik, när jag tänker efter - inspirerad av Carolines fantastiska foil art-fembladsblomma, men så kom jag nog av mig på något sätt :-).



Något fick mig att jobba med svart, vitt och silver. Och rött och grönt. Jag stansade ut en hel del blom-rosetter med hjälp av Timpans stansmallar. Jag satte aluminiumtejp i nederkanten på dem, så att det skulle bli en fin detalj, samtidigt som den hjäpte mig att att hålla ihop rosetten på ett enkelt sätt.
Jag använde mig av en riktigt stor limpistol för att få limmet att bli flytande. Det räckte inte med den minsta pistolen, då limmet stelnade för snabbt.


För att blinga till kransen lite mer, stansade jag ut fjärilar (martha och blå stansar) i både papper och aluminiumtejp och gjorde dekorationer av dem
Jag, som blivit förtjust i snurrblommorna, kunde inte motstå att göra några till kransen. Jag täckte det svarta papperet till viss del med aluminiumtejp för att skapa en detalj i blommans mitt. Den här blomman täckte jag helt och hållet i tejp, torrembossade med Timpans texturkuvert och snurrade sedan till den. 


Tipp tapp-texten i mitten av kransen är en stämpel från Inkido (PaperCraft Scandinavia). Swirlstämpeln som också syns på det vita papperet kommer från ett fint stämpelset från Inkadinkado.

De fina gröna (finns också i brunt och vitt) snurrblommorna, säljs i flerpack hos Scrap & Hobby.



Jag har också embossat med silver på svart papper - bara för att knyta an till det svarta-silvriga temat lite mera.


Här är en video om kransen :).
 

3 kommentarer:

  1. Så läckert och coolt... Riktigt snyggt!!!
    Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  2. This is great! I Love those flowers. Awesome technique! TFS

    KimMJ

    SvaraRadera