söndag 13 november 2011

JULKORT - INKIDOS WINTER CITY

Här är ett enkelt kort med Inkidos Winter City-stämpel. En fantastisk stämpel på en vinterstad, eller som jag kallar det - Häst med släde-stämpel.

TYVÄRR HAR STÄMPELN TAGIT SLUT FÖR SÄSONGEN...

Papperena kommer från Vivi Gade (Copenhagen 3). Eller skall jag säga papperet. För det är ju som så att det är ett tunt dubbelsidigt papper jag använt för att få fram mönstren.


Jag är barnsligt förtjust i god jul classic-stämpeln!!!

Jag har också mörkat till själva stämpelmotivet. Jag har stämplat upp det med Archival Ink - Coffee, och sedan distressat det med Tim Holtz Walnut Stain-färg. 
Jag har också använt en 3" (tretums) cirkelstans och en större scallop-cirkelstans för att få fram formerna.

Som kortbas har jag det underbara akvarellpapperet på 300 g. Jag kan bara inte få nog utav det, då det passar så bra för både utstansning av figurer med t ex Sizzix-stansmallar - men även som kortbaser, förutom färgläggning med akvarellfärger :-).



Här kommer ett annat alster med samma stämpel och samma papper. Jag försökte mig på ännu ett "uppfläkt" kort, men på något sätt är jag inte lika nöjd. Några rosor och utstansade kvistar från Marthas Branch-stans, gör ett tappert försök att pigga upp eländet.


Och här är ytterligare ett kort med winter city-stämpeln. Det var nämligen som så, att jag provstämplade motivet ett par gånger, och istället för att lägga dem på hög (som jag brukar), utmanade jag mig själv att göra något med dem... :-).

 

På det sista alstret, valde jag att överösa det med dekorationer. Här ser du kvisthögen, de gröna snurrblommorna, några mörkröda rosenknoppar och bruna spiraltrådar
Jag har också använt mig av Maja Designs julpapper (Vintage Winter) (paper pad - passande för just kort), Tim Holtz Tissue wrap och ett fräckt nätmönstrat material (nät-duk... crisp)...


Här ser du de söta kottarna:


Och här har du en helhetsbild på själva motivet. Åååh, så vackert. Tänk dig att stämpla upp det i blått, för att verkligen få fram den kalla vinterkänslan... Brrr. 


Eftersom kortet blev så framtungt, var jag ju tvungen att kompensera det med en bit wellpapp på baksidan. Jag kom sedan på att det kunde vara trevligt att signera kortet med en fin vykortsstämpel från Vilda. Därtill ville jag använda min "bo"-stämpel från Vilda. 


Och sen, när jag kom att tänka på insidan, kunde jag inte låta bli att använda mig av den här finfina julhälsningsstämpeln (god jul 13):

2 kommentarer:

  1. Superfina kort Sari!
    Ska bli spännande att se vad du har gjort med falsk metall sen. :-)

    SvaraRadera
  2. Jaha!!! En härlig stämpel som man får suckta efter, bara se men inte röra. Vilka underbara kort, kul att se flera olika kort på ett och samma stämpeltema :O)

    SvaraRadera