onsdag 18 maj 2011

All that från Whimsy Stamps

Jag gillar stämplar med attityd. Och huvudbonader. Min första favorit bland Whimsystämplarna är Brooklyn Babe, men sen kommer All That som en god tvåa. Bara kolla in kepsen. Och skorna!

Och det jag också gillar med whimsy-stämplarna, är de facto att de har både ögon - och sicka ögon, näsa och mun! De är fantastiskt fint tecknade, tycker jag!

Jag bara älskar dessa tuffa tjejer!

Jag har färglagt All that-tjejen med copicpennor... Det är det som funkar bäst för mig. Jag har också utmanat mig själv att jobba med färger jag vanligtvis inte trivs med... i det här fallet rosa...


Runt All That har jag använt mig av flera Inkidostämplar. Jag har kommit att gilla denna stämpelteknik ganska mycket, varför jag inte får nog av det. Det var också en teknik visade på Kongahällamässan den 7 maj, vid namn Stämpelnoja. 


Så passa på att ta fram dina fjärils, bårder-, swirl- och stjärn- eller andra bakgrundsstämplar... och ha superkul när du stämplar... Jag har använt distressdynor - i ungefär samma färger som motivet och jag har i vissa fall stämplat stämpeln ett par gånger runt papperet.... 
Jag sätter också vissa av sakerna medvetet utanför - för att skapa ett intresse.






Avslutningsvis har jag dragit in ngn ljus färg längs kanterna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar