lördag 23 april 2011

Handväske-minialbum med resetema

Japp.
Så kom jag äntligen igång med ännu ett resetema-alster. Jag köpte det här handväskealbumet för länge sen, och sen har den bara blivit liggande i lådan. Men i fredags var jag nog fulltankad med resor i huvudet, varför jag valde att jobba med ett och samma projekt under min helgvistelse i Håverud!

Handväskan kommer från 7gypsies och jag har gjort sidorna till den på ett lite annorlunda sätt. Jag har två stycken minialbum i väskan. Och en massa tags, förstås!


Här kommer albumet i bildformat...
Resepapperet på väskans utsida kommer från Making Memories - Transportation - Panorama. Den bruna spetskanten är utstansad med Martha Stewarts handstans Doily Lace. Många av stämplarna kommer från Tim Holtz och de flesta metalldekorationerna kommer från Timpan eller Kort & Godt.

Framifrån:


Från sidan:


Närbild på metalldekorationerna.


Äntligen fick jag användning för Timpans underbara klocka och visare. Och en s k sprocket gear.


Här ser du ornamentet på nära håll. Jag har ett avlångt kopparfärgat ornament i botten, som jag fäst med två stycken skruvbrads. Ovanpå har jag gjort en dekoration av en flaskkapsyl och limmat på med limpistolen.


Här ser du några av de många stämpeldekorationer i denna väska.


Uppifrån - med handtagen...



Baksidan:

Jag kunde inte motstå att använda dessa härliga träbokstäver som jag hade i min lilla dekorationslåda. Jag hängde orden THE WORLD i två stycken kedjearrangemang från Tim Holtz. Swivel clasps tror jag att de kallas.



Som ni ser är baksidan uppbyggd på samma sätt som framsidan med resepapper och wellpapp. Jag har också valt att dekorera baksidan med en hel drös uppstämplade motiv.




Så här ser väskan ut från sidorna:
Hur många blad tror du att det är i?



Inte fler än två - mycket välarbetade blad... :-).

Så här ser handtagen ut när de hänger ned. Tyvärr kan de inte stå upp av sig själva.



Låt oss öppna väskan...
Så här ser det ut när man fäller ut det och de båda bladen är uppe.



Vi tar insidan först. Här har jag använt mig av Tim Holtz härliga textstämpel och en massa andra stämplar. Jag tycker mig se stämplar från 7gypsies Paddington-set, förutom andra stämplar.



Framsidan av första sidan - med minialbum på baksidan. Obsrvera att du kan sätta foton m m både under midjebandet och under det blåmönstrade papperet.


Här är minialbumet:
Jag satte på sprocket gears för att få tabbar att bläddra med.



Massor av fickor att lägga dekorationer i.



Och här är den andra sidan.



Och här är det lilla minialbumet, som jag använt en tredjedel av Timpans fina papper förutom en pärm av lite hårdare wellpapp.



Här kommer baksidan till andra sidan.

Den börjar med en härlig affirmationstag och en massa stämplar runt om.


Och den blir till ett utvik av två sidor med var sin ficka och massor av stämplade dekorationer.


Här kommer två avslutande närbilder på de uppstämplade motiven.




Jag har använt mig av Distress stain-färgerna för att skapa bakgrunderna snabbt och enkelt. Sedan har jag klippt ut dem, var och en för sig, för att få lite rese-memento-dekorartioner.

1 kommentar: