måndag 14 februari 2011

Hörnstans = Kantstans och vice versa?

Vad kul att jag hittade den här tjejens demo på det jag själv upptäckte i förra veckan när jag pratade om hörn- och kantstansar med en kund. Jag upptäckte nämligen att man kan skapa egna kant-utstansningar med Martha Stewarts hörnstansar. Kolla själv, får du se!
Nu är givetvis inte alla utstansade kanter just från MS - men själva idén är ju underbar!




Och det bästa av allt är ju att hon kombinerar denna teknik med torrembossingkuvert och Tim Holtz distressdynor.
TKO står för Technical Knock Out! Det är alltid lika kul att få lära sig nya termer :-).







Och här är länken hon pratade om. Och här är en bild på själva rut-cirkeln.


Och här får vi reda på hur vi kan använda kantstanser runt cirklar och ovaler. Hon är ju helt fantastisk den där tjejen!


Här är länken till tjejen i fråga. Veronica Chambers heter hon. 

4 kommentarer:

  1. WOW, vilken tjej och vilka toppenidéer!
    kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hur bra idé som helst. Jag gillar när man kan använda saker på olika sätt.
    Må så gott//Annicka

    SvaraRadera
  3. Tack för påminnelsen. Testade detta med att använda en kantstans på en rund form för några år sen innan jag ägde några MS stansar. Nu ska jag testa med mina MS punchar:)
    Ha det gott!!
    Kram Tesa

    Här är mitt tidigare försök
    http://tesaprickiformar.blogspot.com/2009/06/kantstans.html

    SvaraRadera