onsdag 16 februari 2011

Du är världens bästa = enkelt kort

Jag fick ett ryck igår och bestämde mig för att göra ett kort med en ny stans från Sizzix som vi fick till butiken igår. Jag tyckte bara att den var så himla vacker och praktisk, att jag inte kunde motstå den :-).


Stansen heter Key & Keyhole och det är verkligen en nyckel och ett nyckelhål, av det större slaget! För snacka om NYCKEL!!! Den är dryga 12 cm hög!

När jag såg formen som omgav nyckelhålet (och vände på den i "huvet") tänkte jag att den skulle vara jättefin som en s k label - etikett med en hälsning på, varför jag satte igång och stansa ut den i riktigt hård wellpapp. Och när jag höll på att knåpa, kände jag för att göra ett riktigt enkelt kort. Jag inkade enbart kanterna med några bruna nyanser Distress ink och dekorerade med Distress Stickles - Vintage Photo på några ställen.

Jag som älskar Spellbinders labels 14 kunde inte motstå att stämpla upp uttrycket "du är världens bästa!" på den, efter att ha jobbat in lite rosa toner.



De rosa tonerna var angav tonen (:-)...!!!) för valet av färg på rosor runt själva "etiketten". (Jag har förresten låtit stjälkarna vara kvar under "plåten" - helt enkelt för att jag ville ha lite dynamik och lyft till det enkla alstret)
Jag har limmat fast dem med en liten limpistol, som jag bara älskar mer än allt annat nu. Läs ett senare inlägg där jag listar mina favorit-pysselverktyg... :-).



Uttrycket "Du är världens bästa!" ingår i ett clear stamp-set som jag hoppas att vi får in på fredag igen till Scrap & Hobby :-).
Som kortbas har jag använt ett helt underbart akvarellpapper (som jag egentligen använder till ALLT! - jag både stansar ut ur den, jobbar in distressfärger och som ni ser - även har den som kortbas... Den har verkligen ALLT!)

2 kommentarer:

  1. Åhhh så fint kort!!! Hur har du gjort för att behålla den vita kanten runt det rosa?

    SvaraRadera
  2. Oj vilket fint kort!!! Så ljuvligt och enkelt!!
    Det gav mig inspiration!!!!
    Har du haft kvar spellbindern och kört med distressfärg!!!
    Kram Biggan

    SvaraRadera